A Method X idén a NASCAR-ban bizonyít
Több Method X 3D nyomtatóval a Spire Motorsport képes előállítani különböző anyagokból egyedi alkatrészeket gyorsan, effektíven és költséghatékonyan.
A Spire Motorsport 2018-ban csatlakozott a NASCAR Cup Siries-hez azonban már az első évében is győzelmet aratott a Daytonában. A csapatnak három Method X 3D nyomtatója van, amiken folyamatosan készülnek az alkatrészek, így ezekhez nem szükséges gyártót keresni vagy megvásárolni más csapatoktól, cégektől. A nyomtatók nem csak alkatrészeket nyomtatnak az versenyautóhoz, hanem szerelést segítő eszközöket, sablonokat is, illetve az anyacég által kért elemeken is dolgoznak.
Versenyenként 400-500 mérföldet tesznek meg az autók, 36 hétvégén egy évben, így nem meglepetés, hogy a csapatnak gyakran szükséges alkatrészeket cserélni, akár törés vagy elhasználódás miatt. A Method X lehetőséget nyújt, hogy a csapat hatékony maradjon és ne legyenek fennakadások, amik a NASCAR szoros ütemtervéhez feltétlenül szükséges.
A Spire Motorsport főként három különböző anyagot alkalmaz a nyomtatások során: ABS-t, Nylon CF-et és PLA-t. A hagyományos anyagoknál, mint például az aluminium vagy acél, amelyet gyártószobában használnak, a 3D nyomtatott alkatrészek könnyebbek miközben a fellépő terheléseknek ellenállnak. A Method X-el nyomtatott alkatrészek kritikus szerepet töltenek be az utastérben, a motorház tető alatt és az autón kívül is. Az utastér különféle elemeit mint például a váltókart, szűrőházakat vagy hűtőcsatornákat ABS-ből, míg az extrémebb körülményeknek kitett elemeket, amelyek a motortérben vagy csomagtartóban találhatóak a Makerbot Nylon CF szénszál erősítésű filamentjét alkalmazzák.
"A nyomtatás minősége nagyszerű. Lehetőséget ad nekünk, hogy CAD szoftverben valamit megtervezzünk, majd a Method X-el kinyomtatunk, pontos tűrésűek és méretükben sincs eltérés. A számítógépen tervezett alkatrészek megegyeznek a 3D nyomtatott alkatrészeinkkel. Természetesen tized milliméteres tűrésekről beszélünk"- nyilatkozta Ryan Kelly, a Spire Motorsport mérnöke.
A 3D nyomtatók beszerzése előtt a csapatnak több gyártóval kellett együttműködnie, beleértve a konkurens versenycsapatokat is, hogy olyan alkatrészeket hozzanak létre amik nekik szükségesek. Azonban az így beszerzett alkatrészek nem feltétlenül illeszkedtek tökéletesen vagy a NASCAR szabályzatainak nem volt megfelelő. A Method X használatával lehetőség nyílt a korábban beszerzett alkatrészek illesztésére vagy akár egyedi alkatrészek gyártására is.