Method X 3d nyomtatót tettek próbára a legkimerítőbb sivatagi versenyen
Mivel a munka csak 2019 végén kezdődött, a BRX csapata hirtelen szembeszállt az iparág eddigi legnagyobb kihívásaival. „Időnként nehéz helyzetbe kerülünk. A COVID-19 valóban keresztbe tett az amúgy is szűkös időtervünkbe ”- mondta Paul Doe, a Prodrive főmérnöke. „Az Egyesült Királyságban lezárás történt, amely gyakorlatilag arra kényszerített bennünket, hogy egy időre bezárjuk a gyárat. Körülbelül egy évig tartó fejlesztést kilenc hónapra kellett tömörítenünk. A júliusi tesztelés helyett végül csak 2020 októberében forgattunk kereket az autón. ”
A 2021. január első két hetére tervezett Dakar-rally óriási nyomást gyakorolt az egész csapatra. Noha a BRX 40 embert foglalkoztat a Hunter T1 járművek tervezésében, mérnöki munkájában, szervizelésében és üzemeltetésében, a csapatot mégis feszítette a tipikusnál sokkal rövidebb időterv. Ezenkívül, bár a Prodrive házon belüli gyártási és megmunkálási lehetőségeket kínált, a csapat mégis más projektekkel versengett az erőforrásokért.
Ipari 3D nyomtatási platform keresése a Carbon Fiber alkatrészekre
Amikor Doe úgy döntött, hogy a MakerBot METHOD X® 3D nyomtatót felveszi csapata eszköztárába, az mindent megváltoztatott. A METHOD X lehetővé tette csapata számára, hogy gyorsan és kényelmesen prototípusokat készítsen és kinyomtassa a szükséges elemeket, valamint kísérletezzen a különböző alkalmazásokkal a pályán és a pályán kívül is. Az adalékanyagok gyártásának korlátlan lehetőségeivel a prototípus készítés és az alkatrészgyártás sokkal korszerűbbé és költséghatékonyabbá vált. Az innováció mindig is a Prodrive alaptétele volt. A vállalat a legkülönfélébb technológiát alkalmazza annak biztosítására, hogy továbbra is a verseny élén maradjon. A METHOD X felvétele az élvonalbeli technológiák repertoárjába további lehetőséget biztosított a vállalat számára, hogy még több időt takarítson meg a rövidített gyártási ütemterv során. |
„A MakerBot METHOD X használatának számos előnye van egy normál gyártáshoz képest, mint például a sebesség és a pontosság. Amikor az autó alkatrészeit terveztük, azzal kezdtünk, hogy kinyomtatunk egy alkatrészt a 3D nyomtatóval, hogy lássuk, hogyan néz ki az a valóságban. Az a lehetőség, hogy először kipróbáljuk az alkatrészt, mielőtt elköteleznénk magunkat a végtermék mellett, lehetővé teszi számunkra, hogy könnyen és gyorsan változtassunk. Ez a gyors iterálás lehetővé teszi számunkra, hogy meglehetősen közel maradjunk a gyártási ütemtervhez, ugyanakkor rengeteg pénzt spóroljunk meg vele ”- jegyezte meg Doe. Két METHOD X 3D nyomtatóval a BRX csapata képes volt egyes alkatrészek gyártására az Egyesült Királyság gyárában, valamint a helyszínen, Szaúr-Arábiában. |
Ha felkeltette érdeklődését a MakerBot METHOD X 3D nyomtató, máris kosárba teheti.