A 3D nyomtatás lehetővé teszi az Aston Martin Vanquish speciális változatának gyártását
Ian Callum a világ egyik leghíresebb járműtervezője, olyan autók tervei fűződnek a nevéhez, mint az Aston Martin Vanquish, a Vantage, a DB9, és a Jaguar F-Type. 2019 júliusában alapította meg a Callum névre keresztelt mérnökvállalatot az Egyesült Királyságban. A cég székhelye egy 20 000 négyzetméteres létesítmény, amely a tervezéshez, a prototípuskészítéshez, a megmunkáláshoz szükséges technológiával és berendezésekkel van felszerelve. Gépparkjukban helyet kapnak az additív technológiák is, élén egy MakerBot Method X 3D nyomtató.
Indulásakor az új vállalat visszatért Ian Callum egyik korábbi tervéhez, és újjáteremtette az Aston Martin CALLUM Vanquish 25 by R-Reforged autóját. A nevében szereptő 25 arra utal, hogy mindösszesen 25 darabot készítenek belőle. A Vanquish tervezésekor és gyártásakor a cég kihasználta a 3D nyomtatásban rejlő összes lehetőséget. "Nagyszerű, hogy az alkatrészeket kinyomtathatjuk, hogy megtekinthetjük élőben és kipróbálhatjuk őket, mielőtt legyártanánk a végleges terméket" - mondta Ian Callum.
Jelenleg számos alkatrészt terveznek 3D nyomtatással gyártani. Ide tartozik a hűtőlevegő csatorna, ami a lökhárító újratervezésével jött létre, így biztosítva hűtést a kerámia fékeknek. Több rejtett megoldásra is 3D nyomtatott alkatrészeket használtak, mint például a műszerfal mögötti kapcsoló-tartók vagy kábelrendezők. Ezek egy része új alkatrész, másik fele viszont a már nem gyártott, eredeti alkatrészeket pótolja.
A szerszámok elkészítéséhez MakerBot Nylon Carbon Fiber-t, míg más felhasználásokhoz MakerBot ABS alapanyagot használtak. A cég kapcsolatban áll a MakeBot-tal és nyitottak az új anyagok kipróbálására. A nagyobb, vagy más technológiával 3D nyomtatandó alkatrészeket pedig a Stratasys gyártja le a vállalatnak.